Prehrana v sodobnem času je sicer obilna, dostopnost do hrane ni več omejena kot nekoč, se pa hranilna vrednost hrane zelo spreminja, zato so vse pomembnejši prehranski dodatki. Dodatki prehrani so tako postali sestavni del našega življenja.

Večina zdravih ljudi se le redko obremenjuje ali njihova prehrana vsebuje vse elemente, ki jih bo telo potrebovalo za optimalno delovanje in boj proti boleznim ter okužbam. To pa se naenkrat spremeni, ko se človek začne soočati s težavami, pa naj bodo to težave povezane s slabo krvno sliko, slabim urinskim ali jetrnimi testi, morda težave s sklepi ali pa običajnim prehladnim obolenjem.

Kaj sodi med prehranske dodatke?

Prehranski dodatki so vsa živila, ki so namenjena temu, da dopolnijo našo običajno prehrano. Lahko so v obliki kapsul, tablet, vrečk s prahom, ampul itd. Najpogosteje se uporablja prehranske dodatke v katerih so vitamini in minerali, lahko pa prehranski dodatki vključujejo tudi aminokisline, maščobne kisline, vlaknine, mikroorganizme ipd. Pomembno je, da pred uporabo preverite tudi znake varnosti uporabe izdelka v prehrani ljudi.

 

prehranski dodatki

Med najbolj pogosto uporabljenimi prehranskimi dodatki je zagotovo vitamin C, ki ima v našem telesu pomembno vlogo antioksidanta. Med znanstveno dokazane koristne učinke vitamina C sodijo: zmanjšanje tveganja za pojav kroničnih bolezni, lažji nadzor krvnega pritiska, zmanjšanje tveganja za srčna obolenja, pomaga pri preprečevanju slabokrvnosti in spodbuja imunski odziv telesa. V prehrani ga najpogosteje vnašamo s citrusi, bogat vir predstavlja tudi kislo zelje.

Pogosto se v telesu pojavi tudi primanjkljaj železa, ki je v krvi nujno potreben za prenos dihalnih plinov po telesu. Osebe so pogosto utrujene in imajo težave z dihanjem. Prehranski dodatki železa tem osebam hitro izboljšajo stanje. V prehrani železo najdemo v rdeči pesi, špinači in drugi temno zeleni zelenjavi.

Vitamin D3 običajno poleti v zadostnih količinah proizvaja samo telo, če se vsaj 15 minut nastavimo soncu. Večje pomanjkanje se kaže pozimi, ko sonca ni na voljo in lahko vitamin D3 dobimo iz ribjega olja, še pogosteje pa se odločimo za prehranske dodatke. Vitamin D pomaga pri nadzoru količin kalcija in fosfata v telesu ter je ključen pri ohranjanju zdravja kosti.

Kot zadnje izpostavljamo še omega-3-maščobne kisline, ki so ključne za ohranjanje zdravja celičnega delovanja, delujejo protivnetno, v času nosečnosti pa so ključne za normalni razvoj živčnega sistema ploda.